Light Lunches

Groenten-Mozzarella Burger

Zondagavond, het gezelschap eist frietjes maar jij maakt van je hart een steen en trekt de koelkast open waar de zoektocht begint naar wat gezonds. Jackpot, veel groentjes. Oké, hoe kan ik iets maken wat er vettig uitziet maar toch héél lief is voor mijn lijn? Drie maand weetjewel, drie maand vooraleer de zomer begint. Inclusief bikini’s en hopelijk geen schaamtegevoel wanneer ik over strand loop. Want, dat was het ultieme doel dit jaar: walkin’ the beach like queen B. Deze groenten-mozzarella burger helpt je alvast een stapje vooruit!

Wat heb je nodig? 

  • 1 rode ajuin (een gewone moet zeker ook lukken)
  • 1 rode paprika
  • 1 groene paprika
  • 4 sneetjes mozzarella
  • Tapenade van olijven zoals hier (of aubergines of dergelijke, wat je verkiest)
  • Een klein handje rozijnen
  • 2 handjes gemengde sla
  • peper, zout, italiaanse kruiden
  • een scheut balsamico-azijn en olijfolie (en eventueel een klein scheutje ketjap)

Hoe ga je te werk? 

  • Verhit wat olijfolie in een pan. Snijd de ajuin in kleine stukjes en stoof hem aan. Snijd de paprika’s in kleine stukjes en voeg deze bij de ajuin in de pan. Voeg er de rozijntjes aan toe, een scheut balsamico-azijn en eventueel een klein scheute ketjap. Kruid goed af met peper, zout, Italiaanse kruiden. Laat dit een 5-tal minuutjes garen.
  • Eens gegaard, verdeel je op een bord wat van de groentenmengeling. Leg hier bovenop een sneetje mozzarella, gevolgd door wat tapenade, wat gemengde sla, een sneetje mozzarella, wat groentenmengeling, enzovoort. Werk alles af met wat parmezaanse kaas.

En weet je wat? Ik heb geen één enkel frietje aangeraakt.

What doesn’t kill you makes you stronger, enzo.

2015-05-26 08.33.00 1

2015-05-26 08.33.02 1