Superfood Snacks

Homemade Rabarber

Zelfgemaakte rabarber

Had ik geweten dat het zo simpel was om rabarber te maken, was ik er al veel sneller mee aan de slag gegaan. Daarnaast lijkt rabarber heel wat voordelen te hebben. Zo is het goed voor je spijsvertering en bevat het heel wat vitamines zoals vitamine A, B1, B2, B6 en C. Tot slot vind je er ook heel wat vezels in terug (verzadigd gevoel) en weinig tot geen calorieën.

Voor één portie heb je nodig

  • 2 stengels rabarber
  • 4el Canderel (Stevia, vanillesuiker of gewone suiker kan eventueel ook)

Zo ga je te werk

  • Haal eerst de buitenste schil van de rabarber. Dit doe je door 1cm van het uiteinde af te snijden en zo lange slierten schil naar beneden af te trekken. Als dit niet goed lijkt te lukken, neem dan gerust een aardappelschiller.
  • Vervolgens snijd je de stengels in blokjes van 1cm. Doe deze in een kom met 1el water (zo brandt het niet te snel aan).
  • Laat op een middelmatig vuurtje pruttelen.
  • Eens je merkt dat jouw blokjes een brij worden, voeg je de suiker toe en roer je het rustig om. +-10 minuten laten pruttelen zou voldoende moeten zijn.

Rabarber is daarnaast ook lekker bij yoghurt, pannenkoeken, enzovoort. Zelf heb ik het gegeten met havermout gemaakt met soja melk. Hémels lekker.