Fit Tips

Zo krijg je ABSoluut strakke buikspieren

workout-victorias-secret-sport-f

Volgens Teleshop en andere verkooppraatjes heb je slechts vijf minuten per dag nodig, én hun toestel natuurlijk, om jouw gedroomde zomerlichaam te bemachtigen. Door dagelijks een momentje van toewijding te voorzien aan jouw toekomstige kaasrasp kan je echter wél mooie resultaten bereiken. Hier staan enkele do’s en don’ts voor jou op een rijtje.



strakke buikspieren oefeningen vet verbranden

bessbefit.com

Don’ts

#1. Plaatselijk vet verbranden gaat niet

Wat men jou ook tracht wijs te maken, plaatselijk lichaamsvet verbranden gaat niet. Door buikspieroefeningen uit te voeren, worden de spieren enkel sterker. Als je vervolgens vet gaat verbranden zoals hieronder omschreven, wordt het percentage lichaamsvet dat nog over jouw buikspieren ligt kleiner en dus worden ze meer zichtbaar.

#2. Sit ups werken het beste

Buikspieren zijn een spiergroep zoals elke andere en dus moet die vanuit elke invalshoek getraind worden. Enkel sit ups uitvoeren is dus niet effectief. Deze oefening traint enkel het bovenste deel van de buikspieren. Het onderste deel en de zijspieren worden echter vaak vergeten.



voeding aanpassen strakke buikspieren vet verbranden

wakedr.com

Do’s

#1. Voeding aanpassen

Ken je het gezegde dat ‘Absare made in the kitchen’?

Dat klopt als een bus. Daarbij zijn zowel clean eating als voorbereiding de grootste aandachtspunten. Zo bevatten voorgemaakte maaltijden als lasagne, pizza, nasi goreng, enzovoort, veel zout wat zorgt voor een opgeblazen gevoel in de buik. Daarnaast bevatten ze veel verzadigde vetten, vetten die hun weg makkelijk straight to the hips and belly vinden.


app trainen buikspieren vet verbranden

app trainen buikspieren vet verbranden

play.google.com

#2.Dagelijkse herhaling

Zoals je hierboven las, train je best alle groepen buikspieren. Een mooi hulpje daarbij is de applicatie ‘Runtastic Six pack’ . Uit eigen ervaring kan ik volmondig zeggen dat dit een volwaardig duwtje in de rug is. De app herinnert de gebruiker dagelijks eraan dat er werk aan de winkel is. Vervolgens stelt het drie oefeningen voor die drie keer worden herhaald. Het mooiste is bovendien dat het slechts vijf à zeven minuten in beslag neemt.



buikspieren trainen vet verwijderen

kettlebellexerciseswomen.com

#3. Cardio op een rustig tempo

Wil je graag het buikvet verbranden? Dan moet het totale vetpercentage naar beneden. Dat doe je het best door te trainen op een rustig tempo, en dus met een lage hartslag. Dat is het tempo waarbij je tijdens het lopen, zwemmen, fietsen of tijdens een andere sport nog makkelijk een babbeltje kan slaan. Op dit tempo zullen de vetreserves worden aangesproken in plaats van de koolhydraten, dus de snelle suikers die je die dag hebt opgenomen.